Позаурочна робота


                               

Сценарій   «Небесній сотні – шана й молитви»
Ведучий. Ще довго-довго з покоління в покоління будуть передавати батьки синам і дочкам, а ті своїм дітям спогади про тих, хто залишив життя земне у 2013-2014 рр. Ця подія сколихнула весь світ, не залишила байдужою жодної душі. . Ті, що тільки почина¬ли жити віддали своє життя. І сьогодні ми зібралися для того, щоб пом’янути й вшанувати Небесну Сотню.
Ведуча.  А як все починалось?
    21 листопада 2013 року студенти Києва вийшли на Майдан Незалежності в підтримку євроінтеграції за Єропейську Україну! Спочатку - це була виключно мирна акція молоді з гаслами: «Україна-це Європа», «Ми –вільні» « Ми хочемо в ЄС». Кількість активістів зростала з дня в день.
Відео
1 учень.  Ми учні Технічного коледжу разом з викладачами вийшли на майдан     бо ми хочем гідно жити! Гідно за європейськими та загально цивілізаційними вимірами, а не за примітивними радянсько-російськими правилами. Ми за євроінтеграцію! Україна це Європа!Слава – Україні!Україна – понад усе!

2 учень.          Укрїна -Єдина країна
                       Не шматуйти її не трясіть
                    Ми не Захід І Схід ми родина
                    Ми не Північ і Південь ми рід.
3 учень Мам, сьогодні їду на Майдан,
                   Якщо не повернуся , мене вбили,
                   Та знаєш, мам, я буду там не сам,
                   Там люди, у яких багато сили
                   Не плач, я мушу бути там де всі,
                   Грудьми стояти перед лютим звіром,
             А знаєш мам, я вдячний є тобі,
            І ти пишайся завжди своїм сином.
             Візьму щита, піду поміж людей,
             І я прикрию їх, від куль отих проклятих,
             Вже знаєш мам, дістало до грудей,
             Як з вилами там брат іде на брата.
             Я їду, бо це є моя земля,
             Я народився тут, і тут я і загину,
             Ми вільні, і ми любимо життя,
             Та віддамо його за вільну Україну.
Ведуча. А що ж було далі… А далі- не підписання угоди про асоціацію.
 А далі- жорстоке побиття студентів вніч з 24 на 25 листопада.
  А далі… А далі- покалічені людські тіла та серця, Михайлівський Собор, Майдан залитий кров’ю, барикади, шини. Революція гідності.
   Українцю, поглянь, там побили жінок!
Глянь, вже люди ховаються в храмі!
Де таке ще траплялось, коли це було
Аж в такому нестерпному стані?..

  Так чинили лиш варвари, злісні хани,
Лиш від них люди в церкві ховались.
А сьогодні - це власні привладні пани
Вже над нами так само знущались!"
Відео Демократія…
Ведучий. Українська національна спільнота поза межами українських земель, відчуваючи духовний зв'язок з Україною, висловила нам свою підтримку. В якому б куточку Землі не жив би Українець, ніщо не зможе зламати той дух, ту жагу до свободи, які генетично закладено у його душі.
Це моя і твоя війна
За мою і твою свободу.
Я із Заходу ти із Сходу –
Ми щаслива одна сім’я.
І ніхто нас не роз’єднає.
Нас ніколи ніхто не здолає,
Бо ми разом - могутня сила.
Це моя і твоя Україна.
І весь світ нас з тобою знає.
Нас з тобою весь світ поважає,
Бо ми биті, та не подолані,
Ми з тобою ніким не підкорені!
А нам брешуть, а нас обманюють,
Нас, мов звірів, з тобою стравлюють,
Але марно - дешева акція,
Я і ти - то Велика нація!
І ніхто нас не роз’єднає,       .
Нас ніколи ніхто не здолає.
Ми тут вільні,
Царям не вклонимось,
Ми ніколи їм не підкоримось!
Бо нам воля дорожча золота
Наше слово б’є краще молота.
Я і ти - це велика сила
Я і ти - це є Україна.
(Пісня «Не спи, моя рідна земля» )
Ведуча. Усі герої Небесної Сотні були простими людьми - не депутатами, не політиками, не начальниками. У вирішальний час не змогли байдуже сидіти біля телевізора просто дивитися на те, що коїться на вулицях столиці. Вони не думали про те, що можуть загинути. Вони лише знали, що так, як є, так далі бути в Україні не може.
Вставай! Нам треба у дорогу!
- Котра година?
- Починається уже зоря…
- Мені щось дурно…
- Біль, смуток, відчай чи тривога?
- Скоріше біль, болить страшенно голова.
- Вставай, бо нас уже чекають!
- Чекай хвилинку…
Щось тут не те…. я трохи не збагну….
- Вставай!
- Не можу!!!
Щось коїться не те - я рук та ніг не підведу!!!
- У тебе вчора влучили снарядом,
Тебе рознесло на дрібні шматки…
- Що? Не може бути цього!!!
- Вставай! Ми маєм йти
- Чекай хвилинку… Як це так? Я - мертвий!!
Я вже не живий??
- Звичайно, і тебе чекає небо!
Кажу ще раз - ми маєм йти!
- Але куди?
- У кращий світ!
- Хіба такий буває?
- Буває!
- Без образ, ганьби, знущань, брехні?!!
- Так, там є усе чого усі так прагнуть та чекають,
Там є любов і мир…
- Хіба цього немає на землі?
- А ти як думаєш?
- Не знаю…
Але мені здавалося що є!
- Скажу тобі відверто – ні, немає!
- Чому?
- Бо кожен лиш про себе «річ веде»
- І все?
- Не тільки факторів багато,
Але оцей один є основний!
Чини готові все і всіх продати,
Аби лиш вигоду отримати собі.
Вони готові знищити будь-кого,
Аби лиш врятувати власнеє життя.
Вони лиш роблять вид, що вірять в Бога,
Але у їхніх справах Бога вже давно нема!
- А як же рідні?
- Ти за них не переймайся!
Вони до тебе згодом теж колись прийдуть,
Ну що ж, за мене ти давай тримайся,
Тебе в світ гарний, добрий, чистий, повед
Ведуча:Злетіли в вись безмовно білі дві пір’їнки -
Їх вітер вище й вище вгору підіймав,
Душа солдата й ангел-охоронець…
От так, напевно, і кінчається земне життя!
Павло Табаков
 (Воїн читає листа)
Не плач, кохана, чуєш, я живий. Не міг тобі раніше подзвонити. То був страшний, запеклий, довгий бій, Та ми не мали права відступити. Скажи хоч слово, мила, не журись. Утри сльозу й нарешті посміхнися, А ще молись, за нас усіх молись. І матері від мене поклонися. Цілуй дітей і батькові привіт, Скажи, його «Кобзар» тепер в нагоді: Ми з хлопцями завчили «Заповіт», Під обстрілом читаємо відтоді. Пробач, ріденька, знову мушу йти. І не питай, куди тепер рушаю. Мене чекають прокляті світи, Коли вернусь я й сам уже не знаю.
Ведуча.  Вона в сльозах стискає телефон, Пусті гудки, в душі гроза лютує. Та він живий, то був поганий сон, Її любов його, таки, рятує! А він десь там, де небо у вогні. Боронить свою землю від навали. Він вже давно не лічить ночі й дні, Він робить все, щоб ми війни не знали!
Ведучий. Одного з волонтерів вразила розповідь лікаря, який виносив з-під куль молодого пораненого хлопця. Попри біль він співав Гімн України і помер, не дочекавшись швидкої.
«Ще не вмерла України...» -
Помирав він та співав.
За свободу Батьківщини
Молоде життя віддав.
«Згинуть наші воріженьки...» -
 їм лише до пекла шлях,
А брати до перемоги
На Майдані хай стоять.
Ведуча.
Прощавай, моя кохана,
Обійми моїх синів,
Розкажи їм все про тата,
Я прийду до ваших снів.
«Душу й тіло ми положим...» -
Не плач, матінко моя,
Я пішов з життя героєм
З сотнею таких, як я.
(Звучить пісня «Небесна Сотня» гурту «Вітер знає» ).
Ведуча. Початок ХХІ століття. Рівно через 100 років після початку першої світової війни, світ знову стоїть перед загрозою третьої світової війни.
На жаль , головні події відбуваються на території нашої країни.
23 річницю незалежності України ми зустрічаємо зі зброєю в руках, захищаючись від війська «братньої» Росії. Перед Україною відкривалися прекрасні перспективи для економічного, духовного та національного розвитку. Але Україна отримала підступний удар в спину від дружньої Росії. Порушуючи всі міжнародні договори, Росія захопила Крим.
 Ведучий . Не встигли українці опанувати себе після Криму, як отримали другий удар в спину – збройне захоплення Донбасу вояками російських спецслужб та їх посібників сепаратистів. І українці всі як один піднялися на захист Вітчизни. Почалося створення нової української армії. Добровольчі батальйони  показують чудеса хоробрості в боротьбі за незалежність України .Назви «Айдар», «Дніпро»,  « Київ», « Шторм », «Азов » відомі тепер  кожному українцю.  За короткий термін бізнесмени , лікарі , студенти стали воїнами, які наводять жах на ворогів. Наш колишній учень загинув у зоні АТО.
Відео Віктор Гурняк.
Вшануємо пам'ять  всіх хто загинув за Україну.
Хвилина мовчання…
Мамо не пла
Ведучий .28 серпня 2014 року радник міністра внутрішніх справ Зорян Шкіряк заявив в ефірі  , що відбувається вторгнення Росії в Україну. До цього були лише  заяви з прес-служби про чергову військову колону з Росії, що перетнула кордон у районі міста Новоазовська. 5 вересня 2014 року у Мінську  було підписано угоду про припинення вогню на Донбасі.   Проте, станом на 2 грудня 2014 року, бої та обстріли продовжуються.27 січня 2015 року Верховна Рада України визнала Російську Федерацію агресором. Колишні учні нашого коледжу сьогодні відстоюють честь нашої держави.
 Ведуча. Ти, головне, повертайся додому,
Врешті знімай запилюжені берці
І вчися наново жити потому
З перепрошитою вірою в серці.
Ти, головне, повертайся, здолавши
Чистого зла непрожований стогін,
І відпускай цю ненависть назавше
Посеред мирної тиші густої.
Ти, головне, повертайся тим шляхом,
Що вбереже твої душу і тіло.
Чорна земля із розпеченим пахом
Тільки дощу, а не крові хотіла.
Ти, головне, повертайся до мами.
Десь там сивіючи за видноколом,
Матері тужать і дружать домами,
Що пахнуть ніжністю та корвалолом.
Ти, головне, повертайся назовсім
І народи-посади-споруди, а
Вже у твоєму дітиську курносім
Виросте радість, нова і правдива.
Ні, ця війна не потрібна нікому.
Так, ми її не пробачимо, себто
Перемагай і вертайся додому.
Просто живим повертайся, і все тут
Ведучий.  Ми закликаємо вас сьогодні згадати у ваших молитвах усіх Героїв, які поклали свої голови за наше майбутнє. Хай пам'ять всіх невинно убитих згуртує нас, живих, дасть нам силу та волю, мудрість і наснагу для зміцнення власної держави на власній землі. У жалобі схилимо голови. Вони згасли як зорі.
(Молитва  отче наш… Моляться)
Ведуча. Кожна значна історична подія має притаманні лише їй символи. Але самі не відаємо, чому такий знак ураз з’являється. Ось десятки, а може, сотні років тому співали лемки про те, як пливе кача тисиною. Про розмову матері з сином, який сам не знав, де погине, але відчуває, що таки поляже, й могилу «виберуть йому» «чужі люди».
Ведучий. Ці слова видаються водночас із своєрідним кодом, умовні знаки чи сигнали якого несуть у століття певні відомості. Можливо, героя пісні кликали фронти Першої чи Другої світових воїн, а можливо, національно-визвольні змагання, зокрема у лавах українського стрілецтва чи Української Повстанської Армії.
Ведуча. Давня лемківська пісня «Пливе кача по тисині» у виконанні гурту «Пікардійська терція» стала тугою, смутком, неофіційним жалобним гімном України. Під цей пісенний щем, його багатоголосся тисячі українців прощалися з Героями Небесної Сотні, і тепер цей твір повів наш народ у пам’ять про тих, хто навічно впав на Майдані за нашу свободу
Ведучий.  Давайте  запалимо свічку . Нехай кожен з нас торкнеться пам’яттю цього священного вогню-частинки вічного. А світло цієї свічки хай буде даниною тим, хто навічно пішов   від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони повинні жити в нашій пам’яті! ( Учні передають свічку).
 Лунає пісня «Пливе кача по Тисині» 
                     Нам треба об’єднатись воєдино,
                      Бо мрії й прагнення в нас одні –
                        Щоб стала вільна й сильна Україна,
                          Ми скажем усі разом: «Ми за мир ».



                                "СНІД - міфи і реальність"
Мета: надати учням інформацію, яка допоможе прийняти рішення для самозахисту від СНІДу; проа­налізувати медичні, соціальні, моральні, юридичні аспекти проблеми СНІДу.
Обладнання: картки з описом ситуацій, дзвіноч­ки, картки червоного та зеленого кольору, скріпки, аркуш білого кольору.
Хід заходу
1-й ведучий: Сьогодні відбудеться дискусійна зустріч на тему: "СНІД - міфи і реальність". Кожна з груп буде відстоювати свою точку зору. Але для по­чатку потрібно дати  пояснення, що таке міф і що таке ре­альність. 
МІФ (від гр. Mythos - переказ, оповідання) - ви­гадане оповідання, в якому явища або події зображу­ються і з'ясовуються в персоніфікованій формі.
РЕАЛЬНІСТЬ (те ж саме, що й дійсність) - те, що насправді існує або існувало.
2-й ведучий: А розпочнемо наше обговорення з такої розповіді...
В одному місті жила сім'я. В неї було все добре, і нічого не віщувало біди. Але біда сталась несподіва­но. Дружина потрапила до лікарні, і під час перели­вання крові її заразили вірусом імуно-дефіциту. І все в одну мить змінилось: друзі, співробітники, сусіди - всі відвернулись від цієї сім'ї. Не відвернувся від дру­жини тільки чоловік. Але все пішло шкереберть. Чо­ловік звільнився, дитину виключили з дитсадка. І от одного разу в їхньому будинку було весілля, заміж виходила донька їхніх найкращих друзів, а їх не зап­росили. Тоді чоловік з дружиною вийшли на вулицю, сіли в машину і поїхали. І ось міст. Вони подивились один на одного і зрозуміли, що це - все. Різкий рух - і машина полетіла з висоти у воду.
Ось така історія. Ви бачите, що в цій історії, та й не лише в ній, а й у реальному житті, люди відверта­ються від хворих на СНІД.
1-й ведучий: То ж давайте сьогодні спробуємо розібратися, наскільки небезпечна хвороба СНІД.
Учасникам дискусії пропонується взяти слово, задзвонивши в дзвіночки, які знаходяться на столах, і висловити свою думку.
І раунд. Глобальне розповсюдження ВІЛ-інфекції.
Щодо кожного з наведених тверджень слід сказа­ти, є воно вірним чи невірним. Думку обгрунтувати. 50% ВІЛ-інфікованих хворих на СНІД про­живають у країнах, що розвиваються.
(НЕВІРНО. У країнах, що розвиваються прожи­ває майже 90% ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД.)
1.    У більшості країн ВІЛ-інфікованих жінок більше, ніж чоловіків.
(НЕВІРНО. Хоча рівень захворюваності серед жінок значно підвищився за останні роки, кількість інфікованих жінок не перевищує кількість інфікова­них чоловіків. В деяких країнах два роки тому одна інфікована жінка припадала на 16 інфікованих чо­ловіків, а зараз ця пропорція ближча до 1 жінки на З чоловіків. В деяких країнах Африки кількість ВІЛ-позитивних чоловіків і жінок однакова.)
3. Інші хвороби, що передаються статевим
шляхом, можуть вплинути на передачу
ВІЛ-інфекції.
(ВІРНО. Наявність венеричних хвороб збільшує ризик пере­дачі ВІЛ. Фактично існує дві причини, з яких можна передбачити високу захворюваність на ВІЛ у тих районах, де є великий відсоток  венеричних захворювань. Перша причи­на - це те, що наявність інших хвороб, що переда­ються статевим шляхом, вказує на ризиковану сек­суальну поведінку. Друга причина в тому, що ор­ганізм людини, ослаблений іншою хворобою, більш вразливий до ВІЛ.)
4. Дуже мало людей у наші дні може інфікува-
тись ВІЛ через вживання наркотиків чи гомосек-
суальні стосунки.
(НЕВІРНО. В той час як гетеросексуальні стосун­ки є найпоширенішим шляхом передачі ВІЛ-інфекції у всьому світі, у Східній Європі більшість нових ви­падків ВІЛ-інфікування трапляється через користу­вання спільними голками при ін'єкційному вживанні наркотиків.)
5. Антивірусні препарати можуть стати
вирішенням проблеми ВІЛ-інфекції СНІДу.
(НЕВІРНО. Антивірусні препарати застосову­ються лише для підтримки діяльності організму ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД, а не для повного вилікування. На сьогодні вони є надзвичайно дороги­ми і доступними тільки невеликій кількості хворих, а їхня довгострокова ефективність та побічні ефекти ще не визначені повністю. Отже, вирішенням проб­леми СНІДу залишається профілактика та запобіган­ня поширенню ВІЛ-інфекції).
1-й ведучий: Зараз для того, щоб трішки відпо­чити, ми проведемо гру.
На сцену виходять три учасники, кожен отримує канцелярську скріпку.
Вам, шановні учасники, пропонується наступне завдання: за 10 секунд зробити цю скріпку якомога рівнішою без допомоги інших предметів.
Коли час вичерпано, учасники кладуть скріпки на білий аркуш паперу. Ведучий проводить голосу­вання, щоб визначити, котра зі скріпок була найрівнішою.
А зараз у вас ще 10 секунд на те, щоб зробити ці скріпки такими, якими вони були.
Через 10 секунд учасники знову кладуть скріпки (чи те, що від них залишилось) на аркуш паперу так, щоб усім було видно.
Ведучий підбиває підсумки проведеної вправи.
"Часто ми приймаємо певне рішення, не замис­люючись над тим, що в разі помилки ми не зможемо повернути все назад. Більшість наших рішень збага­чують життя, проте деякі вчинки та рішення мають негативні і незворотні наслідки. Слід зважати на те, що кожне наше рішення та дія мають свій результат, змінюють нас, як цю скріпку".
II раунд. Вікторина "ВІЛ-інфекція"
2-й ведучий: А зараз ми проведемо вікторину. Пропонуємо дати відповіді на запитання.
Як розшифровуються абревіатури "ВІЛ" і "СНІД"?
(Вірус імунодефіциту людини; синдром набутого імунного дефіциту.)
У чому різниця між ВІЛ-інфекцією і СНІДом?
(ВІЛ-інфекція - інфекційне захворювання, викли­кане вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ). СНІД -кінцева стадія ВІЛ-інфекції.)
3. У якому році було відкрито ВІЛ?
(У 1983 році.)
4. Назвіть прізвища вчених, котрі відкрили вірус імунодефіциту людини.
(Роберт Галло, Люк Монтаньє.)
5. Через який проміжок часу після передбачува­ного зараження доцільно пройти тестування на ВІЛ-інфекцію?
(Через 3-6 місяців, коли організм людини виро­бить антитіла до ВІЛ.)
6. Коли вперше у світі було відзначено Всесвітній день боротьби зі СНІДом?
(1 грудня 1988 року.)
7. Що є найефективнішим захистом від ВІЛ-інфекції?
(Знання про шляхи передачі ВІЛ та недопущення ризикованої щодо ВІЛ-інфікування поведінки.)
8. Назвіть шляхи передачі ВІЛ.
(Статевий шлях, через кров, від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час вагітності, пологів і грудно­го вигодовування.)
9. Чи існує вакцина або ліки проти ВІЛ-інфекції?
(Вакцини досі не існує, а антивірусні лікарські препарати повністю не долають ВІЛ-інфекцію, але уповільнюють розвиток хвороби.)
10. Чи можна заразитися ВІЛ через поцілунки? (Практично це малоймовірно, хоча теоретичноможливо, якщо партнери мають травми слизової оболонки рота.)
11. Чи передається ВІЛ через повітря?
(Ні.)
12. Чи може інфікуватися ВІЛ донор?
(Ні, тому що забір донорської крові здійснюють за допомогою систем разового використання.)
13. Чи хворіють на СНІД тварини і чи можна від них заразитися?
(Ні, бо ВІЛ, який є причиною захворювання на СНІД - це вірус імунодефіциту людини. Віруси тва­рин для людини небезпеки не становлять.)
14. Чи можуть бути переносниками ВІЛ комарі, клопи й інші кровососні комахи?
(Ні, тому що кровососні комахи не впорскують всмоктану кров у русло крові іншої людини.)
15. Чи можна заразитися вірусом імунодефіциту людини під час рукостискань, користування спільним посудом?
(Ні. Див. "Шляхи передачі ВІЛ".)
16.Чи можна заразитися ВІЛ, відвідуючи басейн, лазню, пляж?
(Ні. Див. "Шляхи передачі ВІЛ".)
17. За якої температури гине вірус імунодефіци­ту людини?
(При кип'ятінні вірус гине впродовж 1 хв.)
18. Чому немає необхідності ізолювати ВІЛ-інфікованих?
(Вірус не передається побутовим шляхом.)
19. У якому році в Україні було зареєстровано перший випадок ВІЛ-інфекції?
(У 1987 році.)
IIІ раунд.  
1-й ведучий: А зараз ми проведемо рольову гру, яка називається "Як мені сказати про це?"
Запрошуються по 2 учасники з кожної групи. Учасники отримують аркуші паперу з описом умов­ної ситуації, яку треба розіграти.
Можете виражати ті емоції та почуття, які відчу­ваєте у даній ситуації.
Рольова гра №1
Антон (24 роки) - ВІЛ-позитивний, заручений з Марією. Вирішує сказати Марії про свій статус. У ми­нулому він мав певні стосунки із Світланою, найкра­щою подругою Марії. Чи розкаже Антон про це Світлані, адже у них був тільки один статевий кон­такт?
Марія (21 рік) - наречена Антона, найкраща под­руга Світлани, вчиться на останньому курсі коледжу.
Світлана (19 років) - найкраща подруга Марії, до зустрічі з Антоном була незайманою, вчиться на дру­гому курсі коледжу.
Рольова гра № 2
Христина (22 роки) - незаймана, наречена Пет­ра, знає про те, що до неї Петро мав статеві стосун­ки із трьома жінками.
Петро (22 роки) - заручений із Христиною; щойно йому зателефонувала колишня подруга, з якою в ньо­го були статеві стосунки, і повідомила про те, що у неї СНІД. Чи важливо розповісти всю правду Христині?
По закінченню рольової гри - запитання до Ті учасників: які були ваші почуття та думки під час гри? Висновок:
Для того, щоб інфікуватися ВІЛ, досить і одного незахищеного статевого контакту.
IV раунд
1-й ведучий: У вас на столах лежать картки червоного та зеленого кольорів. Зараз я буду зачитувати твердження, з яким ви можете погоджуватися або ні. У разі згоди ви піднімаєте картку зеленого кольору, а незгоди - червоного.
Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) передається через:
- рукостискання, обійми;
-   спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одягом;
- спільне користування фонтанчиком для питної води;
- спільне користування голками та шприцами для ін'єкцій;
- чхання та кашель;
- плавання разом в басейні;
- спільні рушники, мило, мочалку;
- статевий контакт без презерватива;
- домашніх тварин;
- посуд, їжу;
- спільне користування туалетом (унітазом);
- статевий контакт з використанням презерватива;
- спільне користування голками для проколю­вання вух, татуювання, пірсингу;
- монети та паперові гроші;
- постільну та натільну білизну;
-  кров;
- дверні ручки та спортивні снаряди;
- поцілунки;
- комарів та інших комах;
- грудне годування немовляти ВІЛ-інфікованою матір'ю;
- народження від ВІЛ-інфікованої матері.
V раунд
Що робити, якщо на СНІД занедужав друг? Що б я зробив?
(Відповіді команд)
Звичайно, я не ідеал.
Я також роблю помилки,
Та в мене серце - не корал
І в голові різні думки.
Я люблю мріяти, бажати,
Я мислю, згадую, учусь,
Умію боятись і кохати,
Щодня і Богу я молюсь.
Не ідеал я, не перлина.
Хоч і у коледжі учусь.
Звичайна, молода людина.
Людина я! І цим горжусь.
Я маю мрії та бажання,
Хочу в житті щось досягти.
Хоч зайнятий тепер навчанням -
Люблю розваги, як і ти.
Люблю я з друзями гуляти.
Ходжу на диско і в кіно.
Люблю співати й танцювати.
Бо нам життя лиш, раз дано.
Живу життям на повну силу,
Ні в чім собі не відмовляю.
Живем лиш раз, тому щасливо
Життя прожити я бажаю.
Людей так важко зрозуміти
Тих, що себе не вберегли.
Адже вони не те що жити,
А й існувати не могли.
Одні піддалися спокусі,
Все обірвалось в одну мить!
Мені говорять: «Не хвилюйся».
Та серце так моє щемить.
Щемить тому, що розумію
Не можу їм допомогти!
І співчуттям я не зумію
Здоров'я їм нове знайти.
Вони не можуть відродитись
І вже до смерті лічать дні...
Зумій хоч ти чогось навчитись,
Щоб не піддатися чумі!
1-й Ведучий.Мені ще раз хочеться повторити: «...Зумій хоч ти чогось навчитись, Щоб не піддатися чумі!» СНІД загрожує не лише життю уражених ВІЛ. На думку вчених, основними наслідками епідемії будуть не тільки колосальні втрати людських ресурсів (причому найбільш ефективної та дієвої їх частини — молоді), а і гальмування або припинення економічного розвитку, зростання бідності, злиденності, сирітства. Дякуємо всім хто взяв участь у вікторині.
            Несіть свої знання, обговорюйте проблему з друзями.
Здоров'я вам, радості щасливого та успішного життя!!
Пісня «Життя двічі не дається»